Jak zrobić geometrię kół

Prawidłowe ustawienie kół w samochodzie jest ważne dla bezpiecznej eksploatacji pojazdu. Właściwa zbieżność pomaga zapobiegać niepotrzebnemu zużyciu opon i części zawieszenia. Niewłaściwa zbieżność może również wpływać na przebieg gazu. W ekstremalnych sytuacjach, pojazd, który nie jest wyrównany może spowodować wypadek lub doprowadzić do obrażeń.

Prawidłowa geometria kół zapewni, że Twój samochód będzie jeździł prosto i płynnie. Pomaga również zwiększyć wydajność paliwa. Utrzymanie zbieżności kół ułatwi również zatrzymanie samochodu. Ponadto, prawidłowo ustawiony pojazd będzie miał mniejsze opory toczenia i mniejsze zużycie opon. Wyrównanie kół może być łatwe do wykonania przy użyciu odpowiednich narzędzi.

Pierwszym krokiem w przygotowaniu do geometrii kół jest upewnienie się, że pojazd stoi na równym podłożu. Oznacza to, że powinieneś podjechać na miejsce parkingowe, które jest równe i proste. Jeśli posiadasz pojazd z napędem na przednie koła, musisz upewnić się, że przednie koła są wypoziomowane. Można to zrobić używając pionu do zaznaczenia poziomych końcówek na podłodze.

Po upewnieniu się, że pojazd jest wypoziomowany, należy obrócić jedno koło, aby sprawdzić, czy nie jest przechylone w niewłaściwym kierunku. Można to zrobić mierząc odległość między oponami. Jeśli widzisz więcej zużycia na zewnętrznych krawędziach opon, jest to oznaka niewłaściwego wyrównania. Aby skorygować ten problem, należy dokonać niewielkiej regulacji drążka kierowniczego. Może to wymagać obrócenia drążka dookoła.

Następnie należy sprawdzić pochylenie kół. Pochylenie jest to kąt pionowy opony. Jeśli opony są skierowane do wewnątrz w kierunku środka pojazdu, konieczne będzie dokręcenie pręta opony zewnętrznej. Jeśli natomiast opony są skierowane na zewnątrz w kierunku środka pojazdu, należy poluzować wewnętrzny drążek opony.

Po uzyskaniu jasnego obrazu problemu należy skontaktować się z mechanikiem. Użyją oni maszyny do ustawiania zbieżności, aby skorygować problem. Sprawdzą również elementy zawieszenia, aby upewnić się, że wszystkie cztery opony działają prawidłowo. Uszkodzony element zawieszenia może zepsuć zbieżność kół, dlatego najlepiej jest zlecić sprawdzenie pojazdu w najbliższym warsztacie samochodowym.

Możesz również wyregulować kółka. Kółko to kąt nachylenia osi kierownicy, gdy patrzy się na nią z boku pojazdu. Jeśli kółko jest przechylone w stronę kierowcy, Twój samochód będzie ściągał w lewo. Jeśli jednak przechyla się w prawo, konieczne będzie wyrównanie kół. Można to zrobić za pomocą małych zacisków prętowych, aby dokonać niezbędnych regulacji.

Po mechanik ma regulowane caster i toe, będą one gotowe do wykonania pełnej przedniej osi koła. Będzie to obejmować regulację kąta zawieszenia, regulację ciągu i regulację camber.

Podobne tematy