Jak zrobić wyświetlacz HUD w After Effects

Wyświetlacze HUD to łatwy sposób na dodanie informacji technicznych do treści wideo. Niezależnie od tego, czy używasz ich w promosach, vlogach czy prezentacjach, są one ważnym narzędziem, które może pomóc wzmocnić twoją opowieść. Jednak stworzenie hud display może być trudne. W tym tutorialu pokażemy Ci jak stworzyć go w After Effects i damy Ci kilka przydatnych wskazówek, abyś mógł zacząć.

Tworzenie HUD nie jest tak trudne jak się wydaje, wszystko czego potrzebujesz to kilka narzędzi i trochę kreatywności! Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele aktywów stockowych dostępnych, więc można szybko i łatwo zrobić swój własny hud.

Hud to wyświetlacz, który może być używany do pokazywania danych w ekscytujący, wizualnie atrakcyjny sposób. Być może widziałeś je w filmach Sci-fi i Superbohaterach, ale mogą być świetnym sposobem na przekazanie informacji swoim odbiorcom.

Mogą być również wykorzystywane w programach telewizyjnych i vlogach, aby zapewnić informacje, które są bardziej rozrywkowe niż tradycyjne informacje tekstowe. Ponadto mogą być wykonane tak, aby wyglądały jak hologram lub nawet unosiły się w powietrzu.

Istnieje wiele różnych typów hudów, ale wszystkie służą temu samemu celowi – przekazaniu graczowi ważnych informacji o grze. Obejmuje to informacje o zdrowiu postaci, amunicji, stanie sieci i wiele innych.

Najpopularniejsze rodzaje HUD-ów opierają się na wizualnych wskazówkach dostarczających informacji o środowisku. Mogą one obejmować takie elementy jak pogoda, teren, oświetlenie i obiekty. Mogą być również oparte na cechach fizycznych, takich jak waga i rozmiar.

Na przykład, hud samochodu może wyświetlać prędkość pojazdu, wskazówki dotyczące pasa ruchu i informacje GPS. Może również wyświetlać napięcie akumulatora, temperaturę wody i obroty silnika pojazdu.

W niektórych przypadkach może być nawet używany do wyświetlania daty i godziny dnia. Hud może być zaprojektowany jako statyczny lub dynamiczny, i może być wstrzymany lub wyświetlany przez naciśnięcie przycisku.

Hud można znaleźć w prawie każdym rodzaju gry. Często jest określany jako “wizualny pulpit” lub “panel informacyjny”.

Podczas projektowania hud, ważne jest, aby rozważyć, jak będzie on używany w grze. Na przykład, jeśli hud będzie używany w grze pełnej akcji, gdzie gracz ciągle strzela do innych graczy lub porusza się, powinien być dynamiczny i poruszać się wraz z postacią, a nie tylko być nieruchomy.

Projektowanie hud może odbywać się na wiele sposobów, od tworzenia go w programie do modelowania 3D, takim jak Rhino firmy Autodesk, po opracowanie go w programie CAD, takim jak Speos. Ten ostatni może być szczególnie pomocny przy wyświetlaniu obrazów z rzeczywistego świata, takich jak te z GPS lub skanera laserowego.

Pierwszym krokiem w projektowaniu hud jest zdefiniowanie osi. Na przykład, jeśli twój hud będzie używany w samochodzie, oś Z to kierunek pojazdu, a oś Y to kierunek góry.

Podobne tematy